24 Ocak 2011 Pazartesi

Bir dizi nin hatırlattıkları

Öyle bir geçer zaman ki dizisinde cemilenin temizliğe gitmesi yıllar önce yaşadığım bir olayı hatırlattı..
Çocuklarımın bakıcı teyzesi başka bir kente yerleşmeye karar verince çok üzüldüm..yeni bir bakıcı, çocukların alışması, benim güvenim derken yeni bakıcımız geldi..
Kapkara çarşaf içinde sadece gözleri açıkta kalacak şekilde kapanmıştı.Eski bakıcı teyzemiz bulduğu içinde biraz rahattım..
Çalıştığım iş yerim le evim aynı bahçe içinde olduğundan çocuklar hep kontrolum altındaydı..Yeni bakıcı teyzemiz çarşafını çıkarınca üstü başı tertemiz kıyafetleri gayet şık bir hanımdı 2 çocuğu vardı ve eşinden ayrılmak üzereydi..Üzgün ve durgun biriydi özel hayatından hiç bahsetmez,sorduğum zamanda gözlerinden bir üzüntü bulutu geçer sorma abla derdi..
O kadar becerikli,temiz,dürüst işine bilhassa çocuklarımın üzerine bir anne şefkatiyle titrediğini görünce geçmişini iyce merak eder olmuştum..
Öğle yemeği için eve geldiğimde masa kurulmuş,çocuklar gayet neşeli,yemek seçen oğlum her şeyi yemeye başlamıştı..
Çocukların ağzını aramaya başladım..çocukları öğle uykusuna yatırırken onlara masal anlatıyor,uyandıklarında duşlarını aldırıp ikindi kahvaltısı yaptırıyormuş..
Nihayet bir gün koltuklarım yüzünden Zehranın geçmişini öğrendim..Koltuklarım beyaz olduklarından..''bunlar çok çabuk kirleniyor benim koltuklarımın aynısı ben örtü dikmiştim kumaş alın örtü dikeyim dedi ve ağlamaya başladı.
Hem ağladı hem anlatmaya başladı..Maddi durumları gayet iyiymiş bir gün eşi aniden ortadan kaybolmuş..1 yıl sonra ortaya çıkmış meğerse 2 evinide Zehradan habersiz satıp kumarda kaybetmiş..ne zamanki evin yeni sahipleri ortaya çıkıp evi boşaltın dedikleri zaman iş anlaşılmış..tabi adam kumar yüzünden işinden de olmuş..
Zehra nın bir mesleği yok, geliri yok,Baba üvey 2 tane çocuğu var,çalışmak zorundayım çocuklarım için,tanınmamak içinde çarşaf giymek zorundayım dedi..
Zehramız 1 yıl çalıştı sonra başka bir şehirde yaşayan kardeşleri ona sigortalı bir iş buldukları için yanımızdan ayrıldı.Zehradan uzun süre haber aldım gayet mutluydu..çocukları okuyor du..
Zehramızı burdan bir kez daha sevgiyle anıyor,çocuklarıma şefkatli ve sevgi dolu yüreğinin tüm güzelliklerini sunduğu için teşekkür ediyorum...


BİLGE

15 yorum:

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

burdan bakınca insan herzaman sanıyor ki herkes bizim gibi, rahat, huzurlu, mutlu

ama ne hayatlar var halbuki

Allah (c.c) zorda, darda kalan herkese yar ve yardımcı olsun

sevgiler...

Ada Deniz dedi ki...

hayat bazıları için çok çok zor.

Meyra dedi ki...

kimse dışarıdan gözüktüğü gibi değil demekki böyle Zehra lar çok bu memlekette allah yardımcıları olsun..

sarkaç dedi ki...

Dünya hali, ne olacağı belli olmaz. Her kadın kendi ayakları üzerinde durabilmeli.

düşünce bahçesi dedi ki...

kumar yuva yıkar diye boşa dememişler.
böyle erkekler yuva kurmamalı..
çocuklar ağlamamalı....

Nedret dedi ki...

Ne Zehra'lar baktı çocuklarıma bir bilseniz. Hepsi çok iyi kadınlardı, çok şanslıydım. Ancak hayat hikayeleri hep üzerdi beni. Evimden, eşyalarımdan, onlarda olmayan herşeyimden utanırdım. Allah hepsinden razı olsun.

ezgilimelodi dedi ki...

Hayatta neyin ne olacağını kestiremiyor insan...
Huzurla ve sağlıkla geçen bir ömür dileğiyle...

keyf_i sibel dedi ki...

zor nhayat zor. ama benim için şuan birazda sıkıntılı.şöyle evimi yuvası, yavrumu yavrusu bilecek bir zehra teyze arıyorum.

Çınar dedi ki...

Boşa dememişler "düşmez kalkmaz bir Allah" diye. İnsanın başına ne geleceği belli olmaz yeter ki düştüğü yerden kalkmasını bilsin. Zehra Teyze gibi ekmeğini taştan çıkarabilenlere selam olsun.

Sevgiler

sufi dedi ki...

Bir kadının evlere temizliğe gitmesi hiç ayıplanası bir durum değil de filmde öyle yansıtılmış. Önemli olan sorun evin sahibinin o yardımcıya nasıl baktığıyla ilgili.Köle gibi mi görüyor o kişiyi yoksa evin bir elemanı gibi mi?Aynı durum bir işletmenin işçisi olanlar için de geçerli o da çalıştığı yerde köle muamelesi görebilir fark nerede? Benim bir yakınım ünüversite mezunu migrosta yarım gün çalışıyor arta kalan zamanlarında temizliğe gidiyor oğlunun geleceği için onuruyla çalışıyor.Kendi öz annesi aşağılıyor kızcağızı.Cahillik bence, böylesi aşağılanmanın ilacı var mı acaba?
Güzel bir konuya değinmişsin Zehra'lara selamet ve sabır dilerim ben de.
Nasıl oldun canım? Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Ne mutlu Zehra gibi yılmayıp mücadeleye devam eden insanlara.

didem dedi ki...

Insanin icini acitan bir hikaye. Demek disindan ne kadar farkli gordugumuz insanlarin icinde neler var. Hayat iste...

Adsız dedi ki...

Merhaba Bilge,
Uzun zaman olmuş sana uğramayalı

Nasılsın :)

Kendine iyi bak..

Adsız dedi ki...

[url=http://seoservicemarket.com]seo service[/url]

Adsız dedi ki...

improved search engine ranking website seo backlink service backlink service