6 Mart 2010 Cumartesi

KARLI BİR KIŞ GECESİ



Bilmem günlerden neydi
Unuttum çarşambaydı belkide cuma
Karlı bir kış gününün gecesiydi
Çıktım seninle o yolculuğa
Gece sessizdi
Saat kaçtı bilmem
Belkide gece yarısını biraz geçmişti
Sen ve ben ikimizdik yalnız yollarda
Kardan çiçekler açmıştı kuru dallarda
Uzaktan gelen seslerdi
Yüreğimizi hoplatan
Yollar diz boyu kardı,fırtına coşkun
Gök yüzünde ne yıldız ne ay vardı
Kalplerimiz de sevgimiz
İçimizde ayrılık korkusu vardı
Nefesimiz karışıyordu birbirine
Karla fırtınayla
Şimdi
Sen yoksun bu kentte
Bahar geldi kış bitti
Artık kardan çiçekler açmıyor
Kuru dallarda
Bilmem
Daha kaç kış geçireceğim sensiz
Bende gideceğim bu şehirden
Belkide karlı bir kış gecesi
Sessiz ve habersiz


not:şiirimi 1974 yılında yazdım (yeniden düzenledim)
BİLGE

74 yorum:

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Çok güzel! içindeki acı kırıntılar her ne kadar hüznü çağırsada güzel...

ali zafer sapci dedi ki...

Şimdiki duygularınız farklı olmalı o yıllardan ama şiir her zaman şiirdir.
Teşekkürler.

gülsen VAROL dedi ki...

Neden izlediklerin arasında olmadığım sorusu gelince aklıma, yapacağım yorumu unuttum sevgili Bilge!!! Yoksa ben mi göremedim, kendimi???

komançi dedi ki...

güzel bir şiir ve geriye götürdüğü "an"lar..

Dalgaları Aşmak dedi ki...

Çok güzeldi arkadaşım.Kutlarım...

Sevgiler

gülsen VAROL dedi ki...

insanın içini buran, ve hep orada bir burgu gibi kalan "sessiz ve habersiz" olandır!!
Bir de, değer verdiği insan tarafından önemsenmediğini düşünmek!!!
Düzenleme için teşekkürler sevgili Bilge.. :)

Adsız dedi ki...

Şiiriniz çok güzel. Gecenin sesizliğini bozarak uzaktan gelen ve yürekleri hoplatan bu sesler hep ayrılıkları getirmiştir.

Telefon da, benim için aynıdır. Telefonun daha bana hayırlı bir haber getirdiğini hiç bilmem. Hep ayrılıkları anons etti.

Bu güzel şiirli paylaşımınız için kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.

Esen kalın.

aslan dedi ki...

Pazar kahvesi yanında iyi geldi.
Ellerine sağlık güzeldi.

Dostlukla..

isimsiz dedi ki...

Bu güzel ve duygu yüklü şiirinizin 1974 yılındaki o hiç değiştirilmemiş halini daha çok merak ettim diyebilirim...

İnsan zaman içinde değişiyor, duyguları da öyle!..

Yüreğinize sağlık...

İyi pazarlar dilerim...

MAVİ TUTKU dedi ki...

Bu yolculuklara birden çok çıkılıyor ne yazıkki, ama hep bir kalınıyor..ne yazıkki...

Gerçek yolculukta kalmak umuduyla..

Caio Fern dedi ki...

beautiful !

ezgilimelodi dedi ki...

Ne güzel eski şiirlerini bizimle paylaşman...
Sevgiler

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Sizin ve nezdinizde çilekeş bütün
kadınlarımızın,anlarımızın
"Kadınlar Günü"nü kutlarım.

Sevgi ve saygılarımla

keditasması dedi ki...

DÜNYA KADINLAR GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN

Adsız dedi ki...

8 Mart Dünya Kadınlar Gününüzü Kutlarım!

Esen Kalın.

Zeugma dedi ki...

Karlı bir kış gecesi gitmeyi tercih etmek zorlu bir karar..
Çok güzel ve anlamlı bir özlem şiiri..Eline sağlık sevgili Bilge..

Sevgi ve dostlukla...

Çınar dedi ki...

Kadınlar günün kutlu olsun canım.

Sevgiler

GÜVEN SERİN dedi ki...

Güzel günlerin anısına; harika bir fotoğraf. Sessizlik,temizlik,arınmışlık ne güzel...

NiLaY dedi ki...

yuregine saglik Bilge :)) buarada kKadinlar gunumuz kutlu olsun.. sevgiler

mandalincikmazi dedi ki...

Bilgecim
sen bu şiiri bana mı yadın?
beni anlatıyor sanki....
Yüreğine sağlık ...
Günümüzde kutlu olsun....
Öpüyorum kocaman...

Deliler Teknesi dedi ki...

Çok güzel ve duyguluymuş... Yüreğine sağlık...

Ece dedi ki...

GÜZEL BİR ŞİİR VE BENIMLE YAŞIT:)
HÜZÜNLÜ OLMASI BİLE İNSANI BIKTIRMIYOR CUNKU ICINDEKI SEVGİ BÜYÜK HASRET BÜYÜK BENCE..
SEVGILERIMLE

haykırış dedi ki...

Sayın Bilge,
Duyguların hezeyanını nede güzel dizelemişsiniz.
Elinize sağlık. yüreğinize sağlık.
Bu bağlamda yaşamda kadını korumak adına gününüz kutlu olsun efendim.
Saygılarımla

stuven dedi ki...

''bilmem
daha kaç kış geçireceğim sensiz
bende gideceğim bu şehirden
belkide karlı bir kış gecesi
sessiz ve habersiz...'' çok güzel.

kadınlar gününüz kutlu olsun.

gül dedi ki...

...
aşkın ölümsüz pınarlarında içtiğim acıymış meğer, damarlarımda dolaşan zehirle kendini boğmakmış,yok olmak..aşık olmak fütursuzca..aşık olmak derin nefes çekmekmiş gökyüzünden,hayattan bir kuble can almakmış...
William Shakesbeer

Bunu neden mi ekledim Sevgili Bilge ..:)
Aşk ,nerde ne zaman olursa olsun hep aynı duyguylarla buluşturuyor..)
güzel bir anlatımsa her zaman yerini buluyor şiirinde olduğu gibi.)
Ve tabii bugün bizlere bahsedilen gün gereği gününde kutlu olsun demek istiyorum..
Emeklerine sağlık sevgi ile kal.. :)

MAVİ TUTKU dedi ki...

Kadınlar gününüz kutlu olsun. Herkes için özellikle kadınlar için daha güzel günlerin gelmesini diliyorum..

bilge dedi ki...

-Çok teşekkür ederim yaşamın kıyısından sevgiyle...

-Ben teşekkür ederim alizafersapci dostlukla..

-Sevgili komançi teşekkür ederim .dostlukla..

-Dalgaları Aşmak teşekkür ederim arkadaşım
sevgiler...

bilge dedi ki...

-Recep bey bende zamansız çalan her telofonda heyecanlanırım yorumunuz için teşekkür ederim dostlukla..

-Teşekkür ederim Aslan bey dostlukla...

-Sevgili Esmir teşekkür ederim güzel yorumun için şiirimin eski halinde en alttaki dize sessizce ve habersizce idi onu sessiz ve habersiz yaptım :)))sevgi ve dostlukla...

bilge dedi ki...

-Sevgili onuncu köyün adamı hangi ruh haliyle yazdıysam o şiiri hatırlamıyorum bile ama yolculuğa beraber çıktığım kişiyle yola devam ediyorum dostlukla...

-Caio Fernandes thank you very much...

-Sevgili ezgilimelodi çok teşekkür ederim canım sevgiyle...

bilge dedi ki...

-Çok teşekkür ediyorum sevgili jivago bende günümüz kutlu olsun diyorum dostlukla...

-Sevgili kedi tasması sizinde kutlu olsun sevgi ve dostlukla..

-Teşekkür ederim recep bey günümüz kutlu olsun..dostlukla..

-Teşekkür ederim sevgili Zeugma sevgiyle canım..

bilge dedi ki...

-Sevgili Çınar çok teşekkür ediyorum arkadaşım günümüz kutlu olsun sevgi ve dostlukla..

-Sevgili Güven ne güzel kutlama bu böyle çok teşekkür ederim dostlukla...

-Sevgili Nilay çok teşekkür ederim güzel yorumun için sevgi ve dostlukla..

bilge dedi ki...

-Sevgili Yıldız şiirimde kendini bulmak güzel bir olay ben şiirlerimi anlatılan hüzünlü bir aşka hikayesinden gurbette kalanların hikayesinden etkilenir yazardım ..günümüz kutlu olsun sevgi ve dostlukla..

-Deliler Teknesi çok teşekkür ederim sevgi ve dostlukla..

-Sevgili Ece bıktırmadığına sevindim ziyaretin için teşekkürler.sevgi ve dostlukla..

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Bugün çok sinirliyim Bilge çok.

Bugün "Dünya Kadınlar Günü" diyorlar.Kınıyorum,kızıyorum.yine isyanlardayım arkadaş.Ne demekmiş kadınlar günü?Onlar olmasaydı kimi dövüp,eziyet,naz yapacaktık.Onlar olmasaydı,biz kahvede,meyhanede zevk yaparken,kim tarlada çalışıp ekinimizi biçecek,paramızı cebimize koyacaktı?Onlar olmasaydı,bebelerimizi kim besleyecek,büyütecek,önümüze aş koyacak,gece koynumuza girecekti?Onlar olmasaydı,kim sabahın beşin de kalkıp fabrikalarda çalışacak,otuzuna gelmeden göçüp gidecekti?Onlar olmasaydı,bizim suçumuzdan erkek çocuk vermedi diye kimin üzerine kuma getirecektik?Onlar olmasaydı,kimi beşikkertmesi yapıp,daha on ikisine gelmeden kuzen oğlunun koynuna sokacak veya berdele verecektik?Onlar olmasaydı,kim pazarlarda,çarşılarda,şirketlerde ezen erkeklerle omuz omuza çalışacaktı?Onlar olmasaydı,öfkemizi,hırsımızı kimden çıkartıp,ölesiye kimi dövecektik?Onlar olmasaydı,et pazarında kimler dört ekmek parasına delikanlılarımıza hizmet verecekti?Onlar olmasaydı,kimin emeğini bu kadar kolay sömürebilecektik?Onlar olmasaydı,kimler Kur'an kurslarına,hacılara,hocalara,falcılara gidip Arap sermayesine katkıda bulunacaktı?

Hadi bunlardan da geçelim arkadaş;onlar olmasaydı Kurtuluş Savaşı'nda emperyalistlere kimler şamarı nasıl atacaktı?...Vatan kurtuldu da iyi mi oldu sanki?Şimdi yönlerimizde rengarenk bayraklar,bulvarlarımızda rengarenk yabancı bayanlar dalgalansaydı kötü mü olurdu yani?Çok kızıyorum,çok kınıyorum bu kadınlarımızı arkadaş.İşte bunun için karınlarından bebeyi,sırtlarından sopayı eksik etmeyelim.Suçu olsun olmasın her gece basalım sopayı,nasılsa bilmediğimiz bir suçu vardır onların.

Çünkü onlar bizim kadınlarımız,
doğuştan suçlu kadınlarımız!

Jivago

bilge dedi ki...

-Sevgili Haykırış güzel yorumunuz ve kadınlar günümü kutladığınız için teşekkür ederim dostlukla..

-Sevgili stuven beğendiğine sevindim canım bende kadınlar gününü kutluyorum sevgiyle..

bilge dedi ki...

-Sevgili Gül ne güzel dile getirmiş usta yazar aşk gökkubbede bir nefes çekmekmiş:))bende kadınlar gününüzü kutluyorum teşekkür ederim o güzel yorumunuz için ..sevgiyle..

-Onuncu köyün adamı çok teşekkür ederim kutlamalarınız için kadınlarımız güzel günler görmeli ama bu birazda siz erkeklerin elinde olan bir şey..dostlukla..

bilge dedi ki...

sevgili Jivago keşke tüm erkekler sizin kadar duyarlı olsaydı yazınızda belirttiğiniz hususların hiç birinin sözü bile edilmezdi biz zaten başta kaybetmişiz kadın hakkı demişler HAKKI da bir erkek ismi:))çok güzel dile getirmişsiniz teşekkür ederim sevgi ve dostlukla..

bilge dedi ki...

-Sevgili hasretsenfonileri konuyla ilgili mazeretimi bloğunuza yazdım hiç öyle düşünmeyin sevgili hocam ben sizi devamlı takip ediyorum sadece biraz teknoloji özürlüyüm o kadar ama sizin ilk yazınızdan sonra uğraştım çözeceğim dedim bu izlenme olayını bir sürü karışıklığa yol açtım ama en sonunda çözdüm..sevgiler..

mutfakcini dedi ki...

Kadınlar Gününü Kutluyorum canım.sevgilerimle..

minimalist dedi ki...

bu şiirin beni taaa nerelere götürdü bir bilsen. Baya bir eskiden çıkarken daha; eşimle bir karlı kış günü (kavga etmiş restoranda da barışmıştık; yemekten sonra elele tutuşup uzun bir süre hiç konuşmadan yavaş yavaş yürümüştük . Ve hernasılsa benim unutamadığım anlarımdan biridir; hay Allah nasıl da gözümde canlandı. Teşekkürler...

bilge dedi ki...

-Teşekkür ederim Ebruli seninde günün kutlu olsun sevgi ve dostlukla...

-Sonu güzel biten bir anı yı canlandırdığı için sevindim sevgili minimalist sevgilerimle...günümüz kutlu olsun...

isimsiz dedi ki...

Sevgili Bilge,

Kadınlar Gününü En İçten dileklerimle kutlar...

Daha aydınlık ve güzel bir dünya için sizler gibi üreten, düşünen, duyarlı ve emeğe saygı gösteren kadınlarımız var oldukça...

İnanıyorum ki kadınlar hak ettiği gerçek değeri bir gün bulacaklardır...


Sevgi ve esenlikler dilerim...

Zeugma dedi ki...

Kadınlar Günü'nü bir de buradan kutluyorum Bilgeciğim..

Sevgilerimle...

Hamiyet dedi ki...

Yüreğiniz hep var olsun.

Kadının değerinin bir değil her gün bilinmesi dileğiyle... Kadınlar gününüz kutlu olsun.

demeteris dedi ki...

Şiiriniz çok ellerinize ve yüreğinize sağlık. Bloğuma hoşgeldiniz. Bende size iadeyi ziyaret ettim. Bloğunuz çok güzel. Arkadaşlığımızın devam etmesi dileğiyle. Sevgiler:)

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Çok merak ettim insan onca yıl önce yazdıklarını okuyup düzenleyince neler hisseder diye. Duygular, özlemler aynı mıdır? Çok mu değişmiştir? hüzün mü, mutluluk mu kaplar içini?
sevgiler...

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Çok merak ettim insan onca yıl önce yazdıklarını okuyup düzenleyince neler hisseder diye. Duygular, özlemler aynı mıdır? Çok mu değişmiştir? hüzün mü, mutluluk mu kaplar içini?
sevgiler...

Leylak Dalı dedi ki...

Şiir çok güzeldi...
Asıl şu ortak paydayı sevdim. Asuman'ın bloguna yazdığınız yorumda eskiden Konya Karapınar'da yaşadığınızı-hem de en erozyonlu zamanlarında- okudum. Ben de babamın görevi nedinyle çok iyi hatırlamadığım 2 yılımı geçirdim orda. Aklımda kalan taşlar arasında civciv ararken kayıp düşmem, altında tamirci olan 2 katlı evimiz ve hep erozyondan bahsedilmesi. Yıllar sonra bir dost ziyareti için uğradığımızda erozyon bölgesi islah edilip ağaçlandırılmıştı. Şimdi ne durumdadır bilmiyorum. Bir ortak nokta bulmak güzeldi. Sevgiler yolluyorum...

ramazan dedi ki...

Karlı kış günlerinde,"Tandır Başı Sıcaklığı"'nı özledim şimdi.

bir güzel çift dedi ki...

selamlar...sayfamı ziyaretiniz sayesinde harika bir İzmir li blog arkadaşı daha bulmuş oldum :)ne güzel paylaşımlarınız var emeğinize sağlık ve Karlı bir kış gecesi'ni süsleyen fotoğrafınız tek kelime ile harika...

öykü dedi ki...

Çok guzelmıs Bılge gercekten .
Kutlarım..

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

Bilgeciğim geç de olsa Kadınlar Gününü kutlarım canım benim.Bu sıralar taşınma telaşı içerisindeyim.Üç kez ev,üç kez de ofis taşıdım.Ama bu son olacak inşallah;kendi yerime geçiyorum.Bu blog alemi gerçekten çok güzel ve özel.Merak etmek ve edilmek ne kadar hoş. Aklım sizlerde ve yazılarınızda.Biraz daha rahatladığımda gömüleceğim güzel yazılarınıza. Gelmişken okudum tabiiki güzel şiirini. YAzdığın tüm şiirler gibi beni elektriğe tutulmuş gibi sarsıyor.Sanki kendi ağzımdan yazılmışcasına beni sarıyor.Duyguların her insana ait olduğunun bir göstergesi sanırım. Yolculuklar ! Yalnız çıktıklarımıza birlikte dönüş,birlikte çıktıklarımıza da tek dönüşler yaşadığımız yolculuklar...HAyat devam ettikçe yolculuklar hiç bitmeyecek Bilgeciğim.Umarım çıktığımız yolculuklar hep başbaşa, birarada ve mutlu olsun diliyorum. Öyle güzel ve öyle derin şeyler hissettirdin ki bana.Yüreğine sağlık canım .Sevgiyle kucaklıyorum seni.

ezgilimelodi dedi ki...

Kendi sayfamda yazdım,burada da söyleyeyim dedim.Yazı ile ilgili fikirlerinizi dört gözle bekliyorum:)
Sevgileeeeerr

mehbup dedi ki...

çok güzel bir şiir..elinize sağlık.

bilge dedi ki...

-Sevgili Esmir teşekkür ederim güzel düşüncelerin için bende kadınlar gününü kutluyorum .elbette kadınlarımız hak ettiği değeri bir gün bulacaklardır sevgiler..

-Teşekkür ederim zeugma çok ince düşüncelisin sevgiler...

-Sevgili Hamiyet teşekkür ediyorum dilerim kadınlarımız bir günde anılmayacak ve gercekten hak ettikleri değeri bir gün göreceklerdir sevgiler...

bilge dedi ki...

-Sevgili Demeteris teşekkür ederim sizi bloğumda görmek güzeldi .hoş geldiniz..güzel dostluklar için ..sevgiler..

-Sevgili Ayşe Şakarcan bloğunuzu ziyaret ederek yorumunuza cevabımı yazdım ziyaretiniz için teşekkürler sevgiler...

bilge dedi ki...

-Sevgili Leylak dalı şiirimi beğendiğine sevindim.Karapınarda ilk okulu bitirdim orda hatırladıklarım kum fırtınaları ali tepesi ramazan da top atılırdı bir sineması vardı bizim eve yakın sayılırdı birde ayranı çok güzeldi onu hatırlıyorum ben zaten orta anadoluluyum şu anda izmirde yaşıyorum.şu anda bayağı ağaçlandırma yapılmış gidip gelirken görüyorum ama hiç ayranını içmek kısmet olmadı ortak bir yerde yollarımızın kesişmesine sevindim sevgiler...

bilge dedi ki...

-Karlı kış gecelerinde tandır başı güzel olur Ramazan bey birde mis gibi kokan tandır ekmeği olsa ..sevgiler...

-Bir güzel çift hoş geldiniz ziyaretiniz ve güzel düşünceleriniz için teşekkür ederim.sevgiler..

-Sevgili Öykü teşekkür ederim hoş geldin ..sevgiler..

bilge dedi ki...

-Sevgili çoban yıldızı kolay gelsin diyorum arkadaşım hem ev hem ofis taşınmak çok zor ben kendimden biliyorum bende 3 eve bölünen biri olarak neyin hangi evde olduğunu bile karıştırıyorum.yorumun beni çok duygulandırdı arkadaşım güzel dileklerine aynen katılıyorum..sevgilerimi yolluyorum..

bilge dedi ki...

-Sevgili ezgilimelodi sayfanda okumuştum zaten))))en kısa sürede yerine getireceğim canım..sevgiler..

-Sevgili mehbup teşekkür ederim hoş geldiniz ..sevgiler...

Ateş Böceği dedi ki...

şimdi şiirinizi okudum ve altta ki tarihe gözüm kaydı ..
Hayat gibi dedim o tarihte de aynı duygular belki şimdide buna yakın biraz revize olmuş halleriyle karşımızdalar ..Kısır döngü de..


ayrıca şiir çok güzeldi

Sihirli Yazılar dedi ki...

74 yılında yaşanmış hüznü bugüne kadar taşıyan pek güzel bir şiir... "Ben de gideceğim bu şehirden" denilir ama bazen gidilir, bazen yine de kalınır. Ne hüzünler yaşanıyor insan hayatında; sonra da hepsi unutuluyor bir şekilde; hayat devam ediyor. Garip aslında... Sevgilerimle Bilgecim.

bilge dedi ki...

-Sevgili Ateşböceği evet bir kısırdöngü hayat şiirimi beğendiğinize sevindim sevgi ve dostlukla...

bilge dedi ki...

-Sevgili sihirli yazılar hayatımizdaki sevinçler hüzünler yaşadığımız sürece yaşantımızın bir parçasıdır.bazen çekip gitmeleri yaşamışızdır..yine hayat devam ediyor ne yaşarsan yaşa...:))) sevgi ve dostlukla...

Sedencik dedi ki...

hüzün ve içtenlik birleşmiş ve ortaya ne kadar güzel bir şiir çıkmış sevgili Bilge...
yüreğine sağlık...
sevgiyle...

Adsız dedi ki...

Merhaba yüregınıze sağlık.Çok güzel yazmıssınız.Takıpteyım.Sevgiler

Sokak Kedisi dedi ki...

Sevgili Bilge,
"Yazmak insanın duygusunu ölümsüz kılıyor" diye düşünüyordum ki bu şiirini ve tam 36 yıl önce yazılmış olduğunu farkettim.
İşte bu düşünceme gerçek bir örnek...

Dün ve bugün için, ayrı ayrı yüreğine sağlık...

mutfakcini dedi ki...

Emin olduğun,güvendiğin kişiyle kış,yaz,gece,gündüz,,zaman ,mekan farketmez..dünyanın öbür ucuna gidilir.Ne güzel dizeler..Yüreğine sağlık..
Bilge'cim,doğum günü kutlaman için çok teşekkürler,çok mutlu oldum :)Sevgilerimle..

pianthus dedi ki...

Güzel bir şiir olmuş, tebrikler. Sizin blogunuz sayesinde birazcık İzmir özlemimi gideririm umarım:)

pianthus dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
bilge dedi ki...

-Teşekkür ederim sevgili sedencik ziyaretin beni memnun etti sevgi ve dostlukla..

bilge dedi ki...

-Sevgili Zeynep Duran Semerci ziyaretiniz için teşekkür ederim hoş geldiniz bloğuma sevgi ve dostlukla...

bilge dedi ki...

-Sevgili Sokak Kedisi teşekkür ederim duyguları ifade etmek için bazen yazmak ister şiir ister bir roman bir hikaye ver resim insanoğlu duygularını ifade etmek için bir şeyler buluyor..sevgi ve dostlukla...

bilge dedi ki...

Sevgili Ebruli inandığımız ve güvenebildiğimiz insanla hayat yolunda yürümek kadar güzel bir şey varmıdır bazen yokuşları çıkıp yorulsak bile güzel bir an o yorgunluğuda unutturuyor..ziyaretin için ben teşekkür ederim daha nice mutlu senelere diyorum sevgiler...

bilge dedi ki...

-Sevgili Pianthus yorumunuz ve ziyaretiniz için teşekkür ederim izmirden sevgiler..selamlar..