28 Ocak 2010 Perşembe

MİM-SİYASET

Sevgili ONUNCU KÖYÜN ADAMI mimlemiş beni teşekkür ediyorum.
Geç cevapladığım içinde kusura bakmayın..


1-Milletvekili dokunulmazlıkları kaldırılmalmıdır?
Milletvekili dokunulmazlıkları kesinlikle kaldırılmalıdır.Dokunulmazlık zırhına bürünmek için seçime giren milletvekili seçilmemelidir .
2-Seçim barajı kaldırılsınmı?
İstikrarın sağlanması açısından baraj kaldırılması kutuplaşmaların önüne geçilmesi için şarttır.
3-Adayların belirlenmesinde uygulanacak yöntemler
Kesinlikle ön seçim olmalıdır eskiden 1970 lerde ön seçim vardı.Parti başkanları ön seçimi kazanmış adayın önüne kontejandan başka bir aday göstermemelidir.Halkın belirleyeceği adaylarla seçime gidilmelidir.
4 Yargı  Bağımsızlığı
Bir toplumun temel taşlarından en büyük değer olan yargı  kesinlikle bağımsız olmalıdır.


Sevgili ONUNCU KÖYÜN ADAMI  idam cezaları geri getirilsinmi diye sormuş


Toplumsal çürüme ve yozlaşmaların yaşandığı ,vicdanların para ile satıldığı toplumlarda işlenen suçlar giderek artmaktadır.İdamdan ziyade kesinlikle caydırıcı cezaların getirilmesi gerekmektedir.


Bu mim i  tüm blog arkadaşlarıma gönderiyorum isteyen cevaplayabilir .


sevgi ve dostlukla..
bilge

13 yorum:

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

Cevapların çok güzel Bilgeciğim.
Ölüm cezası için fakültede okurken çok tartışmalar yaşanırdı.Ve ben hep şunu savunurdum;"Suçtaki insanı değil,insandaki suçu ortadan kazımak esastır".YAni ölüm cezaları kaldırılsın derdim. Ama aradan yıllar geçti.Şimdi çocuklara karşı işlenen suçlar sözkonusu olduğunda aynı idealizmi savunamıyor aynı düşüncede bulamıyorum kendimi.Yıllar öncesiyle çelişiyor hislerim, hukukçu objektifliğimi annelik güdülerim ve duygularım bastırıyor.

Sevgilerle..

bilge dedi ki...

sevgili çoban yıldızı haklısın zaten en zayıf noktam çocuklar çevremde bunu çok iyi bilir savunmasız masum insanlara bilhassa çocuklara yapılan suçlar affedilemez insanlarımız maalesef sevgisiz vicdanlar para ile satılmış ama yinede ölümlere nasıl şekilde olursa olsun karşıyım sevgi ve dostlukla...

Sedencik dedi ki...

cevaplarına katılıyorum sevgili Bilge...
çoğunluk bu cevapları/istekleri...
dile getirdiğinde herşey çok güzel olacak...
sevgiyle...

leyya dedi ki...

merhaba sevgili bilge,çok teşekkür ediyorum iyi dileklerin ve inceliğin için.ben de sana kolaylıklar diliyorum..

Özgür dedi ki...

Beşinci soruya cevap:
İdam ne ki? Şeriat getirilsin.
Hırsızlık yapanın eli kesilsin zina yapanın ...

:))

bilge dedi ki...

-Sevgili Sedencik bende inanıyorum bir gün her şey güzel olacak sevgi ve dostlukla..

bilge dedi ki...

-Sevgili leyya-craftmania ben teşekkür ediyorum iyi dilekleriniz ve ziyaretiniz için sevgi ve dostlukla..

bilge dedi ki...

-Sevgili mr-lonely teşekkürler yorumunuz için..:))))) sevgi ve dostlukla...

Adsız dedi ki...

Merhabalar efendim. Bloğuma yaptığınız ziyarete ve o güzel yorumunuza çok teşekkür ederim.

MİM'lendiğiniz konulara verdiğiniz cevapları okudum. Fikirlerinize iştirak ediyorum, yerinde ve güzel!

Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın.

bilge dedi ki...

-ben teşekkür ederim Recep bey sevgi ve dostlukla...

Fıkra Sevenlere dedi ki...

Yanıtlar güzel.. Umarım bir gün bu dilekler gerçekleşir.. Selamlar..

bilge dedi ki...

Teşekkür ederim Ahmetde umarım gerçekleşir..sevgi ve dostlukla...

Çocukla Kampa Gidilir (mi?) dedi ki...

-Seçim barajı kaldırılsınmı?
İstikrarın sağlanması açısından baraj kaldırılması kutuplaşmaların önüne geçilmesi için şarttır.
İstikrarın sağlanması değil temsilde adalet'in sağlanması için baraj kaldırıabilir.
İstikrarın sağlanması için baraj gereklidir;)

Selamlar...